perjantaina, joulukuuta 14, 2012

Joulukalenteri 14: VSN elää!

Virtuaaliset Show-näyttelyt eli VSN on herätetty taas henkiin! Sehän oli alunperin Miragen projekti, mutta alkoi sakata pahoin jo juhannuksen tienoilla kun eivät kaavakkeet enää toimineet ja esimerkiksi tulosten lähettäminen ei onnistunut.
Nyt Christa W on ottanut VSN:n siipiensä suojaan ja vaikka toistaiseksi käytössä ei olekaan samanlaisia anomis- ja tuloskaavakkeita, on toiminta pyörähtänyt käyntiin. Christa on ilmeisesti mainostanut VSN:ää ahkerasti, koska viime päivinä minulle on tupsahdellut tuomarointipyyntöjä tiheään ja meidänkin 1.1.13 näyttelyihin on ilmoittautunut jo kivasti porukkaa. Welsh-tammojen luokka täyttyi noin vuorokauden kuluessa siitä, kun kutsu oli julkaistu.
Homman negatiivinen puoli on se, että itse ei toistaiseksi ole saanut näyttelyihin ujutettua mukaan kuin muutaman hevosen jollain järjettömällä tuurilla.

Ja minä tietenkin olen tyytyväinen, että pääsen taas tuomaroimaan hevosia. Se nimittäin tarkoittaa samaa, että minun eteeni kiikutetaan laumakaupalla hevosia, joilla pääsääntöisesti on upeat kuvat. Myönnän ihastuvani useampaan kuin joka toiseen näyttelyosallistujaan... Lisäksi olen alusta asti pitänyt VSN:n tuomarointityylistä ja erityisesti sen helppoudesta. Jokainen hevonen arvostellaan siinä omana yksilönä ja paremmuusjärjestystä ei tarvitse erikseen pohtia vaan se määräytyy pisteiden perusteella. Eihän se tietenkään aukoton keino ole (tästä olen kirjoittanut aikaisemminkin), mutta minulle se on mieluisa.

VSN:lle toivon Christan ohjastuksessa pitkää ikää ja menestystä. Aion itse tuomarina tehdä oman osani sen eteen.

–Gin

Ei kommentteja: