lauantaina, joulukuuta 10, 2022

Joulukalenteri 10: vuoden parhaat blogipostaukset

Koska vuosi alkaa olla loppupuolellaan, on syytä listata (mielestäni) parhaat tai hyödyllisimmät blogitekstit (oletan että moisia ei tähän joulukalenteriin juuri tule). Tuotteliashan minä taas olen ollut, mutta kaikki postaukset eivät tosiaan kuulu näihin kategorioihin. Toki kuuntelen mielelläni eriäviä mielipiteitä, jos jokin mielestäsi relevantti tai muuten vain kiva postaus on jäänyt syrjään tai jos jokin näistä listaamistani on turha.

Pikaopas porrastettuihin

Siihen nähden, että väitän porrastetuissa kilpailemisen olevan helppoa ja yksinkertaista, steppilista siihen on aikas pitkä... Kiinnostaisikin tietää, että onko tästä ollut hyötyä kellekään?

Hevosrekisterin tilastoja

Kokosin tilastoa VRL:n hevosrekisteristä ja esittelin niitä tässä pitkässä, kuvaajien täyttämässä postauksessa. Odotan kieli pitkällä vuodenvaihdetta, että pääsen koostamaan kuluvasta vuodesta rekisteritilastoja. Esittelen niitä sitten.

Rotuesittelyt: Kentucky Mountain Saddle Horse, virtuaaliset risteytysrodut, Royal Hanoverian Cream, RBSH

Rotuesittelyt ovat aina hyödyllisiä, sanon minä! Varsinkin ne sellaiset, joihin itse on tyytyväinen vielä myöhemminkin (voin kertoa, että kaikki tekstit eivät suinkaan ole sellaisia). Erityisen iloinen olen siitä, että sain tuon RHC:n esittelyn päkistettyä ulos pitkän rimpuilun jälkeen. Myös KMSH lämmittää mieltä, sillä se oli uusi tuttavuus minullekin. Tai siis olin kyllä tiennyt sen, mutten ollut selvittänyt tarkalleen, että miten se suhtautuu muihin vastaaviin rotuihin, kuten kalliovuortenhevoseen.

Tilausvarsa ja leasing-varsa – mitä eroa näillä on?

Tämä on yksi näitä asioita, joista vain olettaa, että kaikkihan ne tietää, muttei välttämättä tiedä. Tai tietää, mutta toimii itse eri tavalla.

Ajan kulku

Ja tässä toinen juttu, josta on ihan hyvä kirjoittaa auki, että miten minun talleilla asiat tehdään, miten ne vaikuttavat kanssaharrastajiin ja mitä heidän varsinaisesti pitäisi tietää. 

Ponirotujen säkäkorkeudet

Tämä on kyllä tehty ihan minua itseäni varten, ettei tarvitse aina lähteä kaivamaan niitä korkeuksia uudestaan, kun törmää johonkin epäilyttävää esimerkiksi VSN-luokissa.

Ei kommentteja: