tiistaina, joulukuuta 20, 2022

Joulukalenteri 20: uuden vuoden lupaukset

Vuodenvaihteessa pääsi käymään sellainen vahinko, että tein uuden vuoden lupauksia. Tai se mikään vahinko ollut, mutta se oli vähän vahinko että osa niistä pääsi ihan pikkuisen unohtumaan. Kesäkuussa olin vielä toiveikas niiden suhteen vaan sitten tässä nyt on tehty sitä sun tätä koko syksy ja tarttee tunnustaa, etten välttämättä ansaitse prenikkaa rintapieleen pidettyjen lupausten takia. Mutta olen sentään jotakin tehnyt!

Tänä vuonna voisin nyt ottaa ne ahaltekit paremmin hoitoon.
Nnoh. Olen minä vähäsen puuhannut ahaltekienkin kanssa, mutta annan tästä silti itselleni korkeintaan puoli pistettä.

Arabit samoin.
Arabien kanssa sen sijaan olen touhunnut aika paljonkin ja tilanne on jossain määrin parantumaan päin sekä kasvattilistalla että vanhojen hevosten jalostuskäytössä. Tästä kokonainen piste, vaikka rima ehkä vähän täräjääkin.

Ja terskit, jos ehdin "rotukierrossa" sinne asti.
En ehtinyt, joten siirretään ensi vuoteen tämä.

Ne väriartikkelit ovat edelleen tuossa hyllyssä...
Saako luku-urakan aloittamisesta puoli pistettä? Muuten siirretään nämäkin ensi vuodelle.

Voisin jatkaa rotuesittelyiden värkkäämistä blogiin. Jos taas tällekin vuodelle 3 kappaletta ja toiveita saa esittää.
No tämä sentään on tehty ihan kunnolla! Vuoden aikana olen esitellyt Kentucky Mountain Saddle Horsen, Royal Hanoverian Creamin, RBSH:n ja nyt joulukalenterissa vielä Deutsche Falben. Näiden lisäksi kirjoitin yleisesittelyn virtuaalisista risteytysroduista.

Kilpailen aktiivisesti VMRJ:ssä ja järjestä myös itse kilpailuita.
Oieioieioiei... Olen yhdet VMRJ-kisat saanut järjestettyä (piti käydä katsomassa, että olenhan muistanut arpoa niihin tuloksetkin...) ja osallistuminenkin on ollut heikkoa. Toki kalenterissa ei pahemmin kisoja ole, joihin voisi osallistua, mutta kun niitä voisi järjestää itse. Hävettää. Anteeksi.

Järjestän vähintään 3 VSN-näyttelyä nyt kun sekin taas on toiminnassa.
Kahdet sain aikaiseksi, olen näemmä luistanut ihan huolella näistä kisajärjestelylupauksistani.

Yritän olla mahdollisimman aktiivinen muidenkin suuntaan.
Tämä toki on sellainen lupaus, että sen arviointi on aika mahdotonta. Ensiksikin: pitäisi kysyä muilta harrastajilta. Toiseksi: aina olisi parantamisen varaa.

Perinneosasto: osta, myy ja rekisteröi.
Tämä on myös hengeltään vähän sellainen että aina voisi tehdä enemmän, mutta olen minä sentään yrittänyt! Varsinkin rekisteröinti on sujunut, sillä olen takonut VRL:oon yli tuhat hevosta tänä vuonna. Kyllä, yli tuhat VH22-alkuista hevosta löytyy hevoslistaltani. Toki joukossa on väistämättä niitä, jotka entinen omistajansa on rekisteröinyt tänä vuonna ja sitten on myynyt hevosen minulle. Näitä on kuitenkin korkeintaan muutama kymmenen tapausta.

Sähköpostissa lojuu edelleen kasoittain kisailmoja, joiden tuloksia pitäisi saada hevosten sivuille. Jospa tänä vuonna keskittyisin erityisesti VMRJ-, WRJ-, TYH- ja näyttelytuloksiin.
Mmm, joo, kyllähän minä näitäkin olen aina satunnaisesti haalinut hevosten sivuille. Urakointi kyllä jatkuu.

Kilpailutan hevosiani ahkerasti porrastetuissa, erityisesti ARJ:ssä ja WRJ:ssä.
WRJ on jäänyt vähän lapsipuolen asemaan, mutta ARJ:ssa olen vakinäky. Ikävän usein olen ollut myös se ainoa osallistuja.

Kantakirjaa hevosia.
Tätä olen ainakin yrittänyt kovasti, mutta olen tosi hyvä missaamaan aina ne ilmoittautumisajat. Melkein yhtä huono kuin kaivamaan niitä kantakirjaustietoja hevosten sivuille sitten jälkikäteen...

Vie hevosia ARJ:n ja WRJ:n laatuarvosteluihin ENNEN kuin lopetat ne.
No siellä ARJL:ssä olen myös vakinaama hevosineni, WRJ:tä ei ole tarvinnut tänä vuonna paljon vaivata.

Järjestän varsinkin em. jaosten porrastettuja.
ARJ-porrastettuja olen järjestänytkin tosi aktiivisesti, mutta WRJ:tä tai muita jaoksia vähemmän, jos lainkaan. Mutta koska olen ARJ:ssä ollut sitten aktiivisempi kuin kaikki muut harrastajat yhteensä, niin katsotaan tämä kuitenkin täytetyksi lupaukseksi.

Pidän blogin pystyssä ja aktiivisena. Joulukalenteria en uskalla luvata, mutta mutta lupaan harkita sitä kuitenkin.
Pidetty, harkittu ja joulukalenteri alkaa olla valmis, joten tästä myös piste ja varmaan vielä plussakin!

Mitäs sitten voisi ensi vuodeksi kehitellä? No, tässähän on aika hyvä runko jo, joten vaikkapa tällaisia:
  • Lue ne väriartikkelit.
  • Parhaassa tapauksessa kirjoita niistä blogiin.
  • Muutenkin pidä blogi hengissä.
  • Kolme rotuesittelyä taas tälle vuodelle blogiin.
  • Älä unohda Gin Ahaltekiä!
  • Terskeille pitäisi tehdä sukupolvenvaihdosta.
  • Jatka erityisesti ARJ-porrastettujen järjestämistä ja kisaamista niissä.
  • Järjestä kolmet VMRJ-kisat.
  • Järjestä kolmet VSN-näyttelyt.
  • Aktiivisuutta muiden suuntaan: keskustele, osta, myy.
  • Kaiva niitä vanhoja kisatuloksia hevosten sivuille.
  • Ota sitä ARJ:tä haltuun ja yritä olla aktiivinen jaoksenpitäjä.
Eiköhän sitä siinä. Joko lukijat ovat miettineet lupauksiaan?

Ei kommentteja: